Bierzemy udział w Digital Youth Forum
W dniu dzisiejszym, 3 czerwca w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie organizowany jest Digital Youth Forum. Nasza szkoÅ‚a również uczestniczy w tym wydarzeniu w formie zdalnej – klasy 1E oraz 1F biorÄ… udziaÅ‚ w wykÅ‚adach online.
Digital Youth Forum poświęcone jest edukacji w zakresie bezpiecznego, kreatywnego i pozytywnego korzystania z Internetu i nowych technologii. Impreza skierowana jest do uczniów klas 7-8 szkół podstawowych i klas 1-3 szkół ponadpodstawowych.
Forum organizowane jest od 6 lat i spotyka się co roku z bardzo dobrym odbiorem ze strony młodzieży oraz nauczycieli. Dzięki wysłuchaniu dorosłych ekspertów i rówieśników, którzy kreatywnie wykorzystują Internet uczniowie będą mieli możliwość inspiracji i zdobycia konkretnej wiedzy. W 2021 roku DYF oglądało zdalnie ponad 14 000 uczniów!
Transmisja wydarzenia prowadzona jest na stronie digitalyouth.pl. Program DYF, oprócz wystąpień, zakłada przerwy na krótkie dyskusje na forum klasy oraz udział w konkursach online (przy wykorzystaniu własnych smartfonów).
PROGRAM Digital Youth Forum:
9:00 – 9:20 Otwarcie DYF 2022
9:20 – 9:50 Jeżeli każdy ma kamerę, to czy każdy jest operatorem? – Szymon Jarząbek
11:10 – 11:40 Możliwości cyfrowego świata – Paweł Panawa
11:40 – 12:00 Jak można zaoszczędzić na odpadach i rozwijać ekologiczne ogrodnictwo? – STEAMteam, Zespół Solve for Tomorrow z I Liceum Ogólnokształcące im. Aleksandra Omieczyńskiego w Gryfinie
12:00 – 12:20 Dbanie o planetę zaczyna się od swojego podwórka – Grupa GCAN, Zespół Solve for Tomorrow z Liceum Ogólnokształcącego nr 5 im. J. Jasińskiego we Wrocławiu
12:20 – 13:00 PRZERWA
13:00 – 13:25 Jak odróżnić fake od newsa? – Aleksandra Wrona i Jakub Śliż, Stowarzyszenie Pravda
13:25 – 13:40 Jak zadbać o dobrostan młodych w cyfrowym świecie? – Zespół Solve for Tomorrow z Liceum Mundurowego Spartakus w Kwidzynie
13:40 – 14:00 W poszukiwaniu szkół otwartych na różnorodność – Dominik Kuc
14:00 – 14:25 Koncert Carli Fernandes
14:25 – 14:40 Quiz z nagrodami
Zachęcamy innych do udziału w wydarzeniu.
D. Mieloch