X X
X X

Podsumowanie realizacji szkoleń w ramach projektu FERS

Zrealizowane wyjazdy edukacyjne dla kadry pedagogicznej w III LO w Kaliszu:

  • Hiszpania – Barcelona

Monika Baran – Bodylska i Paulina Bielewicz: dwa tygodniowe kursy: “Digital Tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical Thinking (4Cs)”oraz ,,Yoga and Meditation for Educators: Be a Great Teacher, Be Your Best Self” realizowane w Barcelonie od 20/05/2024 do 31/05/2024.

Pierwszy kurs miał na celu pokazanie, jak wprowadzić kluczowe kompetencje 4C (kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja, współpraca) do zajęć szkolnych, szczególnie z wykorzystaniem narzędzi AI. Nauczyłyśmy się projektować aktywności rozwijające te umiejętności, wykorzystując technologie. Kurs pomógł nam w efektywnym wdrażaniu 4C w nauczaniu, poprawiając kreatywność, myślenie krytyczne, komunikację i współpracę uczniów. 

Drugi kurs wprowadził nas w praktykę jogi jako narzędzia radzenia sobie ze stresem, poprawy umiejętności nauczania oraz zdrowia fizycznego, psychicznego i emocjonalnego. Nauczyłyśmy się różnych technik jogi, oddychania i medytacji, które wspierają pozytywną atmosferę w szkole i odporność psychiczną.

  • Malta – Valletta

Grzegorz Wieczorek oraz Zbigniew Miśkiewicz w dniach 23.09.2024 – 04.10.2024 r., a Anna Narewska w dniach 27.05.2024 – 07.06.2024 r. brali udział w projekcie „Stretch Your Mind” [2023-1-PL01-KA122_SCH-000143853]. Zajęcia w ramach projektu odbywały się na Malcie w Easy School of Languages, 21 St. Ursula Street, Valletta.

Intensywny kurs języka angielskiego obejmował 60 godzin lekcyjnych (40 godzin obejmowały zajęcia z gramatyki i słownictwa a 20 godzin z konwersacji). Na zakończenie kursu otrzymaliśmy certyfikat ukończenia kursu języka angielskiego na poziomie CEFR-B1+.

Szkoła zapewniała zakwaterowanie z dostępem do aneksu kuchennego w miejscowości Sliema. Zorganizowała również transfer z i na lotnisko.

Pobyt w szkole był okazją nie tylko do nauki języka angielskiego, ale również do poznania kultury i historii Malty, szczególnie stolicy Valletty. Zapoznaliśmy się również z przyrodą Malty, jej unikatowym położeniem na Morzu Śródziemnym. Umożliwił również poznanie osób z wielu krajów świata np. Szwajcarii, Węgier, Libii, Brazylii, Japonii i Korei Południowej.

Zdobyte wiadomości i umiejętności możemy wykorzystać w przygotowaniu zajęć lekcyjnych, czytaniu angielskojęzycznej literatury szczególnie z biologii, matematyki, historii…

  • Irlandia – Dublin

Magdalena Grygiel: kurs ” English communication skills” w Irlandii w Dublinie od 24/06 do 05/06/2024

Celem kursu było doskonalenie języka angielskiego w zakresie komunikacji  zarówno na piśmie, jak i w mowie. Zdobyte umiejętności mogłam wykorzystać w sierpniu podczas „Sciecne on Stage Europe” przygotowując materiały na konferencję oraz prowadząc rozmowy z nauczycielami przedmiotów przyrodniczych z całej Europy.

  • Cypr – Limassol

Anna Kowalczyk i Magdalena Wiśniewska: kurs „Project based learning” na Cyprze w Limassol od 02/09 do 13/09/2024

Kurs prowadzony w ramach wprowadzania nowych metod dydaktycznych, skierowany do nauczycieli, którzy chcą się dowiedzieć i nauczyć jak wykorzystać tę nowoczesną metodę w praktyce na zajęciach w klasie, stawiając zarówno na autonomię jak i pracę grupową uczniów. Celem kursu było przedstawienie kluczowych pojęć i zadań PBL oraz stworzenie przykładowego projektu PBL.

Sylwia Jaroszewicz: kurs „English & CLIL” na Cyprze w Limassol od 02/09 do 13/09/2024.

Kurs odbywał się z intensywnością 30 x 45 min./tydz. Jego celem było doskonalenie komunikacji w języku angielskim, obejmował ćwiczenia w czytaniu, pisaniu, słuchaniu i mówieniu. Natomiast moduł CLIL (Content and Language Integrated Learning, czyli Zintegrowane nauczanie treści i języka) pozwolił poznać mi efektywne metody nauczania języka w ramach prowadzonych lekcji biologii.

W dniach od 02.09,2024 do 13.09.2024 Aneta Leńska uczestniczyła w kursie Standard English  (angielski ogólny). Mój kurs obejmował 25×45 minut – na tych zajęciach poznałam podstawowe pojęcia jak porozumieć się w prostych, codziennych sytuacjach i zrozumieć podstawowe wyrażenia i zwroty oraz  10×45 – na których miałam możliwość uczestniczyć w konwersacjach z osobami z różnych krajów  – Włochy, Węgry. Czechy. Na tych zajęciach miałam możliwość samodzielnej wypowiedzi, komunikacji i słuchania. 

  • Włochy – Rzym

Katarzyna Haładyn ukończyła kurs językowy w Rzymie w DILIT Internatinal House Via Marghera 22 – 00185 Roma – Italy w dniach 09.09 do 20.09.2024 w ramach projektu „Rozciągnij swój umysł” [2023-1-PL01-KA122-SCH-000143853].

Kurs miał na celu doskonalenie wszystkich kompetencji, mówienia, rozumienia ze słuchu, pisania, czytania, a przede wszystkim udoskonalenia kompetencji komunikacji w języku włoskim. Lektorzy i native spikerzy kładli duży nacisk na płynnośc wypowiedzi i użycie szerokiego wachlarza struktur gramatycznych. Kurs obejmował 26 x 50 min w tygodniu i trwał 2 tygodnie. W trakcie kursu można również było uczestniczyć w dodatkowych zajęciach kulturalnych, organizowanyc przez szkołę włoską. Zajęcia pozalekcyjne pozwalały jeszcze bardzieć udoskonalić umiejętności komunikacyjne oraz poszerzały wiedzę z kultury i cywilizacji Włoch.

Na zajęciach stosowano różne metody nauczania języka włoskiego, co powodowało, iż były one zawsze ciekawe i pełne nowej wiedzy, która w przyszłości z pewnością będzie wykorzystana na lekcji podczas pracy z uczniem.

  • Hiszpania – Malaga

Donata Mieloch oraz Agnieszka Żmurkiewicz ukończyły kurs językowy w Malaca Instituto c/Rodeo 5, Cerrado de Calderon w Maladze. Kurs trwał dwa tygodnie 16-27.09.2024 r. i był realizacją projektu „Rozciągnij swój umysł” nr 2023-1-PL01-KA122-SCH-000143853.

Celem kursu było doskonalenie umiejętności efektywnej komunikacji w języku obcym poprzez równomierne rozwijanie wszystkich najważniejszych zdolności: mówienia, rozumienia ze słuchu, pisania i czytania. W trakcie kursu szczególny nacisk był kładziony na doskonalenie płynności wypowiedzi i rozumienia języka mówionego. Kurs obejmował 26×50 min/tydz. w dwutygodniowym cyklu. W trakcie kursu nauczycielki nie tylko szkoliły się się ze znajomości języka, ale także poznawały różne aspekty hiszpańskiej kultury, dziedzictwa, sztuki oraz sposobu życia. Wykładowcy stosowali wiele ciekawych metod nauczania języka obcego, co ułatwiało przyswajanie wiedzy.

Zdobyte umiejętności z pewnością będą wykorzystywane do pracy na zajęciach.